مطالب آموزشی

موتور برق پمپ کفکش

موتور برق پمپ کفکش - پمپ کف کش

انتقال آب وظیفه اصلی دستگاه پمپ کفکش است و امروزه علاوه بر مصارف کشاورزی که کفکش آب را از انتهای مخازن بالا می‌آورد، در آپارتمان‌ها و منازل مسکونی نیز از آن استفاده می‌شود. استفاده از چنین وسیله‌ای در مجتمع مسکونی، اداره و سازمان‌ها گویای یک واقعیت است، اینکه خراب شدن پمپ مساوی با قطع شدن آب برای ساکنان ساختمان‌ها خواهد بود؛ لذا واجب است که در هر شرایطی پمپ کار کند. برای همین واجب است برای جریان دائمی آب و کارکرد دائمی پمپ کف کش، از موتور برق استفاده شود. در این مقاله سعی داریم موتور برق پمپ کفکش را ارائه نماییم و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید

موتور برق پمپ کفکش

موتور برق، وسیله‌ای است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و معمولاً انواع متفاوتی دارد. مثلاً موتور برق‌های پرتابل نمونه‌ای از ژنراتورها هستند که در ساختمان‌ ها استفاده می‌شوند یا موتور برق‌های دائمی، در کارخانه‌ها به کار گرفته می‌شود. در ادامه، اینکه کدام موتور برق مناسب کفکش است، مسئله‌ای است که باید به آن پرداخته شود. نوع سوخت، مقدار توان، میزان سروصدای تولیدی و تعداد فاز مناسب موتور برق ازجمله مسائلی است که در زمان خرید موتور برق برای پمپ کفکش باید در نظر گرفته شود.

دلایل نیاز پمپ کفکش به موتور برق

پمپ کفکش، حاوی الکتروموتور است که این الکتروموتور برعکس موتور برق که نیروی مکانیکی را تبدیل به جریان الکتریکی می‌کند، نیروی الکتریکی را تبدیل به نیروی مکانیکی می‌کند و نیروی الکتروموتور موجب می‌شود تا پمپ چرخیده و آب را برای نقاط دیگر ارسال کند. هر لحظه قطعی برق موجب قطع کامل آب خواهد شد، برای همین لازم است جریان برق به طور دائم در الکتروموتور باقی بماند. دلیل دیگر استفاده از موتور برق برای پمپ کف کش مصرف انرژی است. انتقال آب به طبقات بالای مجتمع یا انتقال آب از مخزن یک چاه به کل مزرعه نیاز به نیروی بالای پمپ دارد که گاهی این نیرو توسط برق شهری تأمین نمی‌شود. همچنین اگر از برق شهری برای پمپ کف کش استفاده شود، هزینه برق بسیار بالا خواهد بود؛ لذا نیاز است تا از موتور برق برای کف کش استفاده شود.

انتخاب موتور برق مناسب برای پمپ کفکش

حال که دانستیم چرا باید از موتور برق مناسب کفکش استفاده کنیم، نیاز است تا یک مدل مناسب را انتخاب کنیم. امروزه در بازار، انواع مختلف آن در مارک‌ها و برندهای مختلف موجود است، برای همین نیاز است تا بهترین آن را انتخاب کرد. درنتیجه برای انتخاب بهترین آن، باید به نکات خاصی مانند توان موتور برق و تعداد فاز مورد نیاز توجه کرد.

توان مصرفی موتور برق برای پمپ کفکش

منظور از توان موتور برق، میزان انرژی است که توسط آن تولید می‌شود و این انرژی موجب استارت و راه‌ اندازی وسایل برقی می‌شود. برای این‌که بدانیم چه میزان توان برای پمپ ‌کف کش نیاز است باید میزان توان پمپ کف کش را بدانید. روی بدنه پمپ کف کش پلاکی نصب شده است که یکی از مندرجات آن میزان توان مصرفی پمپ کف‌کش است. البته این امکان وجود دارد که به‌ جای توان، میزان آمپر و ولتاژ پمپ روی آن نوشته شده است. نکته‌ ای که در زمان خرید موتور برق برای پمپ کف کش باید به آن توجه کرد، توان مصرفی بالای کفکش در زمان راه‌اندازی است. کفکش برای راه‌ اندازی به نیرویی بالاتر از حد توان مصرفی نوشته شده روی پلاک نیاز دارد.

انتخاب موتور برق با توجه به تکفاز یا سه فاز بودن پمپ کفکش

برای انتخاب موتور برق کف کش باید به تعداد فاز پمپ نیز دقت کرد. معمولاً پمپ‌ های کفکش تک فاز یا سه فاز هستند که در مقام مقایسه پمپ تک‌فاز توان کمتری برای بالا کشیدن آب نیاز است. این پمپ‌ها اصولاً در مکان‌هایی به کار گرفته می‌شوند که چاه عمق کمتری داشته یا نیاز نیست آب ارتفاع زیادی را طی کند، برای همین از پمپ کفکش تک فاز استفاده می‌شود. لذا پمپ کف کش تک فاز نیاز به توان مصرفی کمتری داشته و می‌توان از موتور برق توان پایین استفاده کرد.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد، قیمت و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *