مطالب آموزشی

علت پریدن فیوز پمپ کفکش هنگام روشن کردن

پمپ ملل تولید و فروش انواع پمپ ‌های صنعتی و خانگی ، کفکش و لجن کش

علت پریدن فیوز پمپ کفکش هنگام روشن کردن 

پمپ های کف کش یک از پر مصرف ترین انواع پمپ می باشد، لذا با توجه به پر کار برد بودن این نوع پمپ مشکلات بهره برداری آن نیز بسیار شایع می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با علل شایع پریدن فیوز آشنا کنیم،پس با پمپ ملل همراه باشید.پمپ ملل تولید و فروش انواع پمپ ‌های صنعتی و خانگی ، کفکش و لجن کش به همراه آموزش نصب و تعمیر پمپ در خرابی پمپ و ارائه سرویس و خدمات در سطح کشور است.

 

نکته مهم در عیب یابی پمپ :

بهتر است که در هنگام وقوع هرگونه مشکل ابتدا دستگاه را از منبع تغذیه جدا کنید و در ادامه با شخصی متخصص تماس بگیرید تا با کمک او بتوانید به عیب‌یابی دستگاه خود بپردازید.چرا که در صورت انجام ندادن این کار احتمال دارد دستگاه شما با مشکلات بیشتری رو به رو شده و همینطور هزینه‌های به مراتب بالاتری را برای شما بتراشد.

پمپ ملل تولید و فروش انواع پمپ ‌های صنعتی و خانگی ، کفکش و لجن کش به همراه آموزش نصب و تعمیر پمپ در خرابی پمپ و ارائه سرویس و خدمات.

 

دلایل رایج پریدن فیوز پمپ

دلیل اول

آنکه میان بدنه پمپ کفکش و سیم‌پیچ استاتور آن اتصال کوتاهی رخ داده است. این مسئله از آن دست مواردی است که برای حل و رفع آن به یک متخصص نیاز است، در نتیجه بهتر است که در هنگام وقوع آن پمپ کفکش را از منبع تغذیه جدا کرده، آن را از محل مورد نظرش که در آن فعالیت می‌‎کند خارج کنید و آن را به یک تعمیرگاه ارسال نمایید تا یک متخصص اقدام به تعمیر و رفع این اشکال نماید.

عیوب اصلی موتور پمپ کف‌کش راه حل‌های رفع آن

دلیل دوم

وقوع چین اتفاقی گیرپاژ کردن پروانه پمپ کفکش می‎باشد. همانطور که در مقاله به آن اشاره شده پمپ پروانه به دلایلی همچون ورود گل و لای و سیالات به داخل پمپ کفکش دچار گرفتگی می‎‌شود و این گرفتگی پروانه را دچار مشکلات متفاوتی می‌کند که پریدن فیوز پمپ کفکش هم یکی از آنان است.

زمانی که پروانه پمپ کفکش گیر می‌کند و فعالیتش دچار مشکل می‌شود، فشار بیشتری به پمپ کفکش آمده و دستگاه طلب برق بیشتری می‌کند که این امر منجر به آمپر کشیدن دستگاه می‌شود.

 

چه باید کرد؟
  • اگر این اتفاق ادامه پیدا کند پمپ کفکش دچار سوختگی می‌شود، در نتیجه فیوز پمپ به کمک پمپ کفکش آمده و برای جلوگیری از سوختن آن پمپ را قطع می‌کند.
  • بهترین اقدام در هنگام وقوع چنین اتفاقی این است که پمپ را خاموش کرده و از چاه خارج نمایید، قسمت زیرین دستگاه را با استفاده از ابزار مناسب باز کرده و بررسی کنید که آیا گل و لای باعث سخت کار کردن پروانه شده است یا اینکه پروانه به دلایل دیگری گیرپاژ کرده است.
  • اگر با تمیز کردن قسمت پروانه از گل و لای و انواع سیالات، پمپ کفکش توانست به کار خود ادامه دهد دیگر نیازی به تعمیرگاه نیست، اما اگر با وجود انجام چنین کارهایی پروانه نتوانست به کار خود ادامه دهد، در اولین فرصت پمپ کفش خود را به تعمیرگاه ارسال کنید تا یک فرد متخصص اقدام به تعمیر آن کند.

پمپ ملل تولید و فروش انواع پمپ ‌های صنعتی و خانگی، به همراه آموزش نصب و تعمیر پمپ در خرابی پمپ،علت پریدن فیوز و ارائه سرویس و خدمات

پمپ ملل

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است.

این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کفکش و پمپ لجنکش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

https://eitaa.com/pumpmelal

https://ble.ir/join/MTZkNGI3Nm

https://rubika.ir/pumpmelal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *