مطالب آموزشی

نکات مهم درباره برق و سیم پیچی پمپ کف کش

پمپ کف کش

یکی از پر استفاده ترین پمپ های مستغرق، پمپ های کفکش داخل چاه می باشند. با توجه به محل قرارگیری آن ها که به صورت شناور داخل سیال است، روش نصب این پمپ ها بسیار حائز اهمیت است.در این مقاله سعی شده به بررسی نکات مربوط به نحوه نصب کفکش در چاه آب بر اساس برق و  سیم کشی پمپ کفکش آن پرداخته شود. در ادامه با پمپ ملل تولید کننده انواع پمپ لجنکش و کفکش و ارائه دهنده خدمات نصب و تعمیر پمپ، همراه باشید.

نکات مهم درباره برق و سیم پیچی پمپ کف کش در هنگام استفاده

برای عملکرد صحیح پمپ کف کش باید از لوازمی همچون کلید های حرارتی، کنتاکتور ها، انواع کنترل فاز و کلیدهای مینیاتوری با رنج مناسب استفاده نمود.

این لوازم از جمله تجهیزات مربوط به مدار فرمان می باشند که جهت قطع و وصل کردن پمپ مورد استفاده قرار می گیرند. از این طریق پمپ های کفکش در برابر مواردی همچون اضافه ­بار، اضافه جریان، امکان ۲ فاز شدن و غیره … محافظت می شوند.

در صورت استفاده ۲۴ ساعته از پمپ ها یا باید از تایمری برای استراحت دادن به پمپ ها استفاده نمود. به این صورت که به ازای هر سه ساعتی که پمپ کار می کند، ۲۰ دقیقه به آن استراحت داده شود. و یا از دو پمپ به جای یکی استفاده نمود.

از این طریق نیز با استفاده از یک تابلو برق، هر پمپ به اندازه ۴ ساعت کار کرده و یکی در میان عوض می شوند.

 

با توجه به مکان مورد نظر و نقشه سیم کشی پمپ کف کش سه فاز و تکفاز، برای استفاده از پمپ های کف کش باید به موارد زیر توجه نمود:

  • نوع برق (سه فاز یا تک فاز)
  • بررسی لزوم نیاز به فلوتر
  • اندازه خروجی مد نظر
  • جنس بدنه (استیل، چدن یا پلاستیک)

همچنین در نحوه نصب کفکش در چاه آب ، باید به نقشه سیم کشی پمپ کف کش سه فاز یا تک فاز توجه نمود.

علاوه بر این باید نکات زیر را نیز رعایت نمود.

  • عدم استفاده از سیم کشی پمپ برای جا به جایی آن ها (برای این منظور باید از سیم بکسول یا طناب مقاوم در برابر خوردگی استفاده نمود.)
  • در صورت کوتاه بودن کابل برق پمپ، لحیم کاری و سپس پوشاندن محل اتصال توسط نوار آب بندی و آپارات برای جلوگیری از نفوذ آب به محل اتصال، ضروری است.
  • لزوم استفاده از سیم ارت جهت اتصال به چاه ارت برای خودداری از برق گرفتگی

قیمت و خرید پمپ لجن کش

پمپ‌های آب کف کش با توجه به کیفیت، مدل و کاربردی که دارند، قیمت گذاری می‌شوند. با خرید از صنایع پمپ ملل شما می‌توانید انواع پمپ‌ها را با قیمت مناسب و بابالاترین کیفیت تهیه کنید. برای آگاهی از قیمت ها با صنایع پمپ ملل در تماس باشید.

آدرس کارخانه صنایع پمپ ملل: استان تهران، جاده ساوه، سه را ه آدران، نبش خیابان شهدای هفت تیر پلاک ۵۳ 

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *