مطالب آموزشی

اصل تفاوت موتور پمپ ۲ اینچ با ۳ اینچ در چیست؟

پمپ دو اینچ | خرید پمپ پمپ کفکش و لجن کش | فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ ملل

بررسی مشخصات هر محصولی به هنوگام خرید آن محصول بسیار حائذ اهمیت می‌باشد. به هنگام خرید پمپ ممکن است با عبارت‌هایی مانند موتور پمپ۲اینچی یا موتور پمپ۳اینچی مواجه شوید. ما در این مقاله سعی داریم به تفاوتهای این دو پمپ بپردازیم. جهت دانستن تفاوت پمپ۲اینچ و۳اینچ با صنایع پمپ سازی ملل همراه باشید. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ کفکش ، لجن کش ، پمپ ۲ اینچ ، ۳ اینچ و … با فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ سازی ملل همراه باشید..

تفاوت موتور پمپ ۲ اینچ با موتور پمپ ۳ اینچ 

 این تفاوت ناشی از قدرت موتور و موارد کوچک در طراحی موتور پمپ فرضی میباشد. در شرایط برابر هر قدر قدرت موتور پمپ آب بیشتر باشد دبی خروجی بیشتر بوده و امکان ارسال آب از یک نقطه به نقطه دیگر با سرعت و فشار بیشتری ایجاد خواهد شد.

در نتیجه موتور پمپ۴اینچی موتوری با قدرت ۷ اسب بخار یا بیشتر داشته و موتور پمپ۱اینچ دارای قدرت بسیار کم ۳ اسب بخاری خواهد بود. در بعضی موارد جزئیات طراحی موتور پمپ نیز اهمیت پیدا کرده و مثلاً در یک دبی برابر ۲ یا ۳ اینچی، دو برند متفاوت از دو توان متفاوت از موتور استفاده می‌کنند.

اساس کار موتور پمپ آب 

این وسیله یک نیروی مکانیکی را به سیالات انتقال داده و از این طریق کمک کرده تا آب در جهت تعیین شده به حرکت در آید. در حالی که در طبیعت همواره حرکت آب منطبق بر نیروی گرانش است، گاهی ما نیاز داریم تا آب را برخلاف جهت اعمال آن یا عمود بر آن راستا به حرکت درآوریم.

پمپ دو اینچ | خرید پمپ پمپ کفکش و لجن کش | فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ ملل

اصل تفاوت پمپ ۲ اینچ با پمپ ۳ اینچ 

میزان دبی آب خروجی در پمپ دلیل اصلی تفاوت موتور پمپ۲اینچ با ۳ میباشد. میزان خروجی آب در موتور پمپ۲اینچ  در هر ثانیه کمتر از میزان خروجی آب در موتور پمپ ۳ اینچ خواهد بود. در نتیجه در صورت نیاز به سرعت بیشتر در پمپاژ آب، نیاز است تا از موتور پمپ۲اینچی استفاده کنید که قطعاً برای شما هزینه بیشتری نیز به همراه دارد.

اما در صورتی که نیازی به این حد از سرعت ندارید و با حد کندی پمپاژ آب در موتور پمپ۲اینچ کنار بیایید، نیازی نیست که هزینه اضافی برای خرید موتور پمپ ۳ اینچ بپردازید.

به طور مثال در آبیاری باغات و مزارع، دبی آب اهمیت دارد و باید به میزان مناسبی آب را در زمان مناسبی به سطح زمین برد اما در پمپ تخلیه استخر شیلات یا استخر باغات شما نیازی به سرعت بالا ندارید و می‌توانید از دبی کمتر موتور پمپ۲اینچ استفاده کنید.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کفکش ۳ فاز و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید محصولات مورد نظر به واتس اپ فروشگاه اینترنتی پمپ ملل مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *