اخبار و مقالات

نحوه نگهداری پمپ های کفکش

نحوه نگهداری پمپ های کفکش-صنایع پمپ سازی ملل

اساس کار پمپ کف کش (EPS) لجن کشی هست، به اینصورت که پمپ کف کش با خارج کردن آب های آلوده و صاف که املاحی مثل گل و لای، لجن های ته نشین شده، شن های ریز و پسمانده های کوچک دارن کار کف کشی را انجام میدهد. درباره نحوه نگهداری پمپ های کفکش در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

نحوه نگهداری پمپ های کفکش و لجن کش :

الف: الکتروپمپ های لجن کش:

این الکتروپمپ‌ها جهت پمپاژ مایعات دارای ذرات جامد معلق و الیاف بلند، فاضلاب، آبهای آلوده، شلاکه آبهای گل‌آلود و … مناسب می باشد. در این الکتروپمپ ها نسبت به نوع سیال مورد پمپاژ می‌توان از پروانه تک‌پره‌ای و پروانه یک طرف باز و یا چندپره استفاده نمود.

الکتروموتور مورد استفاده در این پمپ‌ها از نوع سه فاز می باشد. در ناحیه آب بندی محور و در حد فاصل بین الکتروموتور و پمپ از دو نوع آب بند مکانیکی مختلف با یک محفظه روغن استفاده می‌شود به سبب لزوم خنک کاری الکتروموتور و احتراز از ارتعاش، نباید الکتروپمپ در شرایط خشک استارت شود.

ب: الکتروپمپ های کفکش:

این نوع الکتروپمپ‌ها برای پمپاژ آب صاف طراحی شده‌اند و با توجه به امتیازدهی بالا و نصب سریع و آسان این محصولات به طور عمده برای پمپاژ آب از چاه ها، رودخانه‌ها و استخرها و آبیاری مزارع مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطر ذرات معلق در آب برای این نوع الکتروپمپ ها اهمیت زیادی داشته و جهت استفاده از این نوع الکتروپمپ ها در مناطق شن‌زار توصیه می‌شود که حتماً بر روی دستگاه توری مناسب نصب گردد تا از ورود شن و ماسه به داخل الکتروپمپ جلوگیری به عمل آید.

حمل الکتروپمپ ها

حمل این پمپ ها توسط حلقه زنجیری که به بالای محفظه موتور متصل است انجام می‌گیرد. یک حلقه زنجیر را در شیار موجود در محفظه موتور وارد نموده و سپس توسط پیچ و مهره ۲۶ ـ ۹۲۰ و ۲۶-۹۱۴ محکم نمایید .

راه‌اندازی الکتروپمپ های لجن کش و کفکش:

قبل از راه‌اندازی مطمئن شوید که ولتاژ منبع تغذیه مطابق  پلاک بوده و از دوران صحیح، مقاومت عایقی درست و از اتصال صحیح دستگاه به مدار تابلو برق و نیز از تست مقاومت عایقی اطمینان حاصل شود. به پلاک الکتروپمپ قبل از راه‌اندازی توجه شود و نقطه کاری الکتروپمپ از نظر هدو دبی و آمپر جذبی مطابق پلاک تنظیم گردد.

تذکر: انحراف زیاد نقطه کاری الکتروپمپ از مشخصات ذکر شده در پلاک آن منجر به سوختگی الکتروپمپ و یا کاهش راندمان آن خواهد شد.

آب‌بندی محور:

محور توسط دو عدد آب بند مکانیکی در کنار هم یعنی در بین پمپ و موتور آب بندی می‌شود. آب بند مکانیکی توسط روغن داخل محفظه یاتاقان روان‌کاری و خنک‌کاری می‌شود.

تعویض روغن:

-روغن پمپ را بعد از ۴۰۰۰ هزار ساعت کارکرد تقریباً در سال یک بار تعویض نمایید.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت  و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *