اخبار و مقالات, مطالب آموزشی

انوع پروانه در پمپ کفکش

انواع پروانه در پمپ کفکش

پمپ های سانترفیوژ کاربردهای وسیعی دارند. از پمپاژ آب در مصارف خانگی گرفته، تا انتقال سیالات شیمیایی در کارخانه های صنعتی. اما چیزی که این بین تفاوت ایجاد میکند، تفاوت در نوع نیروی سانترفیوژی است که به سیال وارد میشود، و این کار توسط انواع پروانه در پمپ کفکش انجام میگردد. حال اگر میخواهید بدانید تفاوت پروانه باز، بسته، ورتکس و… در چیست و هرکدام چه کاربردی دارند ادامه مطلب را دنبال کنید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

انوع پروانه در پمپ کفکش

پروانه ها دارای پره هایی هستند که به کمک آنها جریان را از مرکز به لبه های بیرونی هدایت میکنند. همراه با چرخش پروانه، سیال به مرکز پروانه (یا چشم پروانه) کشیده میشود، و با پره ها نیروی سانترفیوژ لازم را برای بیرون راندن سیال از داخل پمپ، و در نهایت انتقال به نقطه مورد نظر را ایجاد میکند.

دسته بندی اصلی انواع پروانه در پمپ کفکش:

پروانه بسته:

همانطورکه از اسمش پیداست، پره ها بین دو صفحه دایره ای شکل قرار گرفته اند و سیالات از طریق کانال مابین این دو صفحه و بین پره ها عبور میکند.
این طرح پروانه، بیشترین جریان را از مرکز پروانه ایجاد میکند و رایج ترین مدل پروانه برای پمپ های سانترفیوژ است، اما تنها برای سیالات تمیز و بدون ناخالصی کاربرد دارد. مانند پمپ آب خانگی، پمپ طبقاتی و…

پروانه نیم باز:

در این طرح، پره ها از یک طرف به یک صفحه دوار وصل شده اند و از طرف دیگر به سمت بخش داخلی پمپ باز هستند. این مدل نسبت به طرح بسته کارآمدی کمتری دارد و سیال بین پره ها با سیال درون کله گی در ارتباط است، به همین دلیل به کمک این نوع پروانه پمپ میتواند سیالاتی همراه با میزان مشخصی موارد معلق و ویسکوزیته بالاتر را پمپاژ کند. مانند برخی مدلهای پمپ کفکش و پمپ های کشاورزی.

پروانه باز:

در پمپ های سانترفیوژ پروانه باز، پره های پمپ از دو طرف باز هستند و از آنجایی که پره ها از هیچ طرفی تکیه گاه ندارند نسبت به دو مدل دیگر ضعیف تر عمل میکنند، زیرا در این مدل سیال ما بین پره ها با سیالی که درون کله گی است کاملا در ارتباط بوده و این سبب میشود که کارآمدی کمتری داشته باشد.
پروانه باز برای انتقال سیالات حاوی مواد جامد معلق و ناخالصی طراحی شده اند به همین دلیل پمپ های این مدل را کوچکتر و ضعیفتر می سازند تا احتمال شکستگی پره ها را کم کنند. مانند پمپ لجنکش.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد، قیمت  و خرید انواع پمپ کف کش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *