مطالب آموزشی

پمپ شناور سه فاز

صنایع پمپ سازی ملل - قیمت پمپ کفکش

پمپ کفکش شناور سه فاز سیم پیچی شناوری ملل مدل mo14

امروزه پمپ‌ها (پمپ کفکش شناور سه فاز سیم پیچی شناوری ملل مدل mo14 ) در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ آب در دسته تجهیزات مکانیکی قرار دارد. این محصول انتقال و جا به جا کردن مایعات را بر عهده دارد. انواع پمپ از جمله پمپ دستی، برقی، پمپ شناور ، موتورهای درون سوز، پمپ لجن کش و پمپ آب کف کش می‌ باشد.جهت آشنایی بیشتر با پمپ کفکش و معرفی پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ لجن کش  و کفکش و انواع آن با صنایع پمپ سازی ملل  تماس حاصل فرمایید.

پمپ کف کش چیست؟

پمپ کف کش در واقع یک پمپ عمودی طبقاتی سانتریفیوژ است که بوسیله پروانه‌ها انرژی را به سیال منتقل می کند و با قرار گرفتن کامل در مایع، آب را از کف چاه، استخر و یا… به سطح منتقل میکند. شفت در پمپ کف کش، به جداکننده هوا یا محافظ کوپلینگ مکانیکی در انتهای پمپ متصل است. در این پمپها سیالات از طریق بخش انتهایی پمپ وارد کفکش شده و توسط طبقات پمپ بالا برده میشوند. کفکشها عموما تنها قادر به انتقال آب تمیز هستند و نمیتوانند سیالات حاوی ناخالصی، فیبر، الیاف و… را پمپاژ کنند و برای اینکار نیاز به “لجن کش” می باشد.

کاربرد پمپ کف کش:

  • تخلیه مخازن، تانکرها و استخرها
  • تخلیه چاه‌ها و مکانهای آب گرفته
  • جمع آوری آب باران و پساب‌ها
  • سیستم‌های فواره و آبنما
  • پمپاژ آب‌های آلوده بدون مواد ساینده

نکات مهم در انتخاب پمپ کف کش:

ارتفاع:

در زمان انتخاب پمپ کف کش توجه داشته باشید که تا چه ارتفاعی قصد دارید آب را منتقل کنید.

قطر خروجی لوله:

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب کفکش قطر لوله خروجی است که بسته به اینکه بخواهید آب را با چه میزان دبی منتقل کنید میتواند از ¼ ۱ تا ۴ اینچ متغییر باشد.

جنس پروانه: در صورتی که بخواهید سیال خاصی را منتقل کنید این گزینه را باید در نظر بگیرید. که عموما جنس پروانه کفکشها از استینلس استیل، نوریل و یا چدن است.

فلوتردارد یا ساده:

فلوتر در واقع همان سیستم قطع کننده پمپ است که با افت سطح آب تا حد معینی، پمپ را خاموش و پس از بالا آمدن سطح آب آن را مجددا روشن می کند. حال اهمیت این مطلب برمی گردد به طراحی خاص کفکشها زیرا این پمپها بدلیل طراحی بصورت مستغرق درصورت کارکرد خارج از سیال، سریع میسوزند و در کاربریهایی که احتمال خشک شدن و کارکرد بدون آب کفکش وجود دارد وجود فلوتر حیاتی میباشد.

انواع پمپ کفکش:

کفکشها از لحاظ مختلفی دسته‌بندی می شوند: نوع پروانه، نوع پره، برق مصرفی و لوله خروجی و…؛ که در زیر برای هریک توضیح مختصری جهت آشنایی شما می دهیم:

پمپ کف کش تک فاز، سه فاز

بسته به اینکه کف کش با چه نوع ولتاژی کار کند میتواند تک فاز (۲۲۰ولت) و یا سه فاز (۳۸۰ولت) باشد.

پمپ کف کش پروانه نیمه باز ، بسته

معمولا کفکش ها بصورت پروانه بسته طراحی می شوند اما برای برخی کاربریها که نیاز به انتقال سیالاتی همراه با مقادیری ناخالصی است از پروانه نیمه باز استفاده می کنند

کف کش تک کاناله ، چند کاناله

بسته به اینکه پروانه بکار برده شده در کفکش، از یک پره و یا بیشتر ساخته شده باشد به آن تک کاناله یا چند کاناله می گوند که در نتیجه آن می تواند سیالات با مقدار معینی مواد جامد معلق را نیز منتقل کند.

کف کش لوله بغل ، لوله بالا

بطور کلی محل قرار گیری لوله خروجی کفکش، رابطه مستقیمی با کاربری آن دارد بگونه‌ای که بیشتر کفکشها با لوله بغل را بصورت پرتابل (قابل حمل) برای تخلیه استخرها، تانکرهاو… استفاده می کنند در حالی که کفکش لوله بالا بدلیل اینکه حجم کمتری را اشغال می کند بیشتر برای نصب درون چاه‌ها بکار برده میشود.

نوع پروانه

در طراحی کفکشها از پروانه‌های مختلفی استفاده می کنند که بسته به نوع کاربری میتوانند پروانه گردابی، پروانه حلزونی و… باشند.

قیمت و خرید پمپ کفکش و پمپ شناور سه فاز در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت  و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش مل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *