مطالب آموزشی

پمپ کفکش ارتفاع بالا

پمپ کفکش ارتفاع بالا

معمولا از پمپ‌های کف کش برای پمپاژ آب‌های تمیز و بدون آلودگی یا لجن استفاده می‌شود. پمپ‌های کف کش در انواع گوناگونی وجود دارند. در خصوص انتخاب یک پمپ کفکش مناسب توجه به ویژگی هایی از جمله میزان دبی(دهانه خروج) و ارتفاع مورد نیازاست. ارتفاع پمپ کفکش که از پایین ترین جایی که پمپ در آن قرار میگیرد تا بالاترین نقطه ای که سیال را در آن تخلیه میکند محاسبه می شود و نیز قطر لوله ی خروجی(دبی) بسیار مهم میباشد. در واقع مهمترین نکته در انتخاب و خرید پمپ کف کش بر اساس هد ( ارتفاع پمپاژ آب ) است.در ادامه با صنایع پمپ ملل همراه باشید.

ارتفاع یا هد

هد یا همان ارتفاع پمپاژ در حقیقت مقدار ارتفاعی است که با کسر تمام افت فشار های مسیر، میزان آبدهی مناسب را در نقطه مصرف به شما بدهد و بد اساس متر است.

برای مثال عمق چاهی ۴ متر و ارتفاع ساختمانی که باید آب در آن پمپاژ شود سه طبقه معادل با ۹ متر است. بنابراین کل ارتفاع آبدهی معادل با ۱۳ متر لحاظ می شود.

مثال دیگر : فرض بفرمایید کف استخر یا مخزن آب شما در عمق ۴ متری زمین است. کل مسیر لوله کشی یا شیلنگ تا آخرین درخت در باغ شما نیز ۳۰ متر در نظر میگیریم. به طور تجربی میتوان هر ۱۰ متر طول لوله یا شلنگ را یک متر افت فشار در نظر گرفت. از طرفی، فشار حدودی مورد نیاز برای آبیاری را نیز نیم بار فشار معادل ۵ متر ستون آب در نظر میگیریم. حال شما ۴ متر استخر یا مخزن دارید ۳ متر افت لوله و ۵ متر فشار نهایی که در مجموع ۱۲ متر خواهد شد. اما فرض بر این است که در مسیر هیچگونه ۳ راهی، زانو، شیر و هر عاملی که باعث کاهش فشار شود، وجود ندارد.

از آنجایی که ممکن است بعداً این تجهیزات به سیستم اضافه شود، افت فشار حدودی آنها را نیز ۴ متر در نظر خواهیم گرفت. پس در نهایت یک کف کش ۱۶ متری جواب کار شما را خواهد داد.

انواع پمپ  ارتفاع بالا پمپ ملل

پمپ های کف کش ملل با دهانه خروجی ¼,۱ الی ۲ اینچ ، قابلیت آبدهی از ارتفاع ۱۲ تا ۹۰ متر را دارند.این کفکش ها با قدرت موتور ۰/۷۵ الی ۲کیلو وات، توان ایجاد ۲۸۰۰ دور الکترو موتور و میزان آبدهی تا ۳۰۰ لیتر در دقیقه را دارند و جزو بهترین و پرفروش ترین پمپ های کفکش ایرانی بشمار می روند.

قطعات ریخته‌گری شده برای پمپ کف کش برند پمپ ملل همه از جنس آلومینیوم، چدن و استیل است که تحت‌فشار ریخته‌گری شده و با سیستم‌های تمام اتوماتیک تولید و ماشین‌کاری می‌شود و برای انتقال سیال با خصوصیات شیمیایی و فیزیکی مشابه با آب استفاده می‌شود.

پمپ کفکش مدل M.07 با دهانه خروجی ۲ اینچ (جزئیات بیشتر) و پمپ کفکش مدل M.014 با دهانه خروجی ¼,۱ اینچ (جزئیات بیشتر) بالاترین ارتفاع آبدهی را در تولیدات صنایع پمپ ملل دارند.

قیمت پمپ ارتفاع بالا

پمپ‌های آب کف کش و لجنکش با توجه به کیفیت، مدل و کاربردی که دارند، قیمت گذاری می‌شوند. با خرید از صنایع پمپ ملل شما می‌توانید انواع پمپ‌ها را بابالا ترین کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید. برای آگاهی از قیمت خرید انواع پمپ کفکش با صنایع پمپ ملل تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *