اخبار و مقالات, مطالب آموزشی

الکتروموتور پمپ کفکش

الکتروموتور پمپ کفکش - پمپ کف کش

الکتروموتور امروزی ابتدا با یک موتور مغناطیسی دوار ساخته شده است و این میدان مغناطیسی اولین چراغ در ساخت موتور الکتریکی بود که با گذشت زمان بویسله موتور های القاییدو فاز موتوری امروزی را به ارمغان آورد. اساس کار پمپ کفکش (EPS) لجن کشی هست، به اینصورت که پمپ کف کش با خارج کردن آب های آلوده و صاف که املاحی مثل گل و لای، لجن های ته نشین شده، شن های ریز و پسمانده های کوچک دارن کار کف کشی را انجام میدهد. درباره الکتروموتور پمپ کفکش در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

الکتروموتور پمپ کفکش

موتور الکتریکی نوعی ماشین الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی جنبشی تبدیل می کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت (چرخش) به الکتریسیته است.این دو وسیله به جز در عملکرد مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی بر اساس الکتروموتور مغناطیس کار می کنند، اما موتورهایی که بر اساس دیگری نظیر نیروی الکترواستاتیک کار می کنند، هم وجود دارند که البته کاربردهای خاص و اندکی دارند. ایده کلی این است که وقتی یک رسانای حامل جریان الکتریکی (مانند سیم )در یک میدان مغناطیسی قرار می گیرد ، نیرویی بر رسانا از سوی میدان وارد می شود. در یک موتور استوانه ای، چرخانه یا روتور به علت گشتاوری که ناشی از نیرویی است که به فاصله معین از محور چرخانه به آن وارد می شود، می چرخاند .

انواع الکتروموتور

در دسته بندی کلی به انواع DC ، موتور های یونیورسال ، موتورهای AC ، موتورهای القایی ، موتور قفس سنجابی ، موتور با روتور پیچشی ،پله ای، خطی و جستاروابسته تقسیم می شوند. همچنین از نظر نوع جنس بدنه این وسیله به دو دسته با بدنه چدنی و بدنه آلومینیومی تقسیم می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را در صنایع مختلف دارا می باشند .

شرایط محیطی نصب الکتروموتور پمپ کفکش

الکتروموتور ها برای محیط های تمیز و خشک مناسب می باشند. بر اساس طراحی آن ها حداکثر دمای مناسب برای نصب ۴۰ درجه سانتی گراد می باشند و ارتفاعی برابر ۱۰۰۰ متر از سطح دریا. با تجاوز به این مقدار متقابلا توان خروجی آن ها کاهش پیدا می کند. تقریبا با افزایش هر یک درجه به دمای محیط یعنی توان خروجی موتور دو درصد کاهش می یابد، همچنین افزایش ارتفاع نیز بر عملکرد موتور تاثیر گزار است و با افزایش هر صد متر از ارتفاع سطح دریا که ۱۰۰۰ متر می باشد یک درصد توان خروجی کاهش می یابد .

اهمیت عایق حرارتی

در شرایطی که مجبور به نصب موتور ها در دمای بالاتر از استاندارد هستیم می بایست برای جلوگیری از سوختن ناشی از افزایش دما از عایق های حرارتی استاندارد استفاده کرد. همچنین می توان برای افزایش طول عمر عایق ها نیز تدابیری اندیشید و بررسی های دقیق تری به عمل آورد .

یک سری از قطعات و اتصالات در الکتروموتور نیاز به عایق کاری دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  1. سیم پیچ استاتور که شامل مفتول های از جنس مس، عایق حلقه ها، عایق زمین و نوار های میکا می باشد
  2. عایق جهت سیم پیچ ها
  3. عایق برای پیچ های محکم کننده
  4. رتور ها
  5. ورقه های هسته مرکزی

الکتروموتور DC

موتور کلاسیک جریان مستقیم دارای آرمیچری از آهنربای الکتریکی است. یک سوییچ گردشی به نام گموتاتور جهت جریان الکتریکی را در هر سیکل دوبار برعکس می کند تا در آرمیچر جریان یابد و آهن ربای الکتریکی ، آهن ربای دائمی را در استاتور موتور جذب و دفع کنند. سرعت موتور جریان مستقیم وابسته به ولتاژ و گشتاور آن وابسته به جریان است. اگرچه کاربرد این نوع الکتروموتور ها محدود شده است ولی به واسطه مزیت کنترل پذیری مطلوب این الکتروموتورها ، همچنان در صنعت کاربرد دارند.

الکتروموتور AC

با گسترش شبکه های جریان متناوب و استفاده از برق سه فاز به عنوان برق صنعتی، قسمت های زیادی از صنعت روی محور الکتروموتور های جریان متناوب و خصوصا موتور های سه فاز کار می کنند و مهمتر اینکه الکتروموتورهای جریان متناوب نسبت به موتورهای جریان مستقیم، دارای ساختمان ساده تر، عمر مفید بیشتر و تعمیر و نگه داری راحتتری هستند . به همین دلایل در اغلب کارخانجات و کارگاه ها به جز در موارد خاصی از موتور های جریان متناوب استفاده می شود.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت  و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *