مطالب آموزشی

انواع خازن پمپ کفکش

خازن پمپ کفکش و یا خازن الکتروموتور در جعبه ترمینال پمپ های تک فاز قرار گرفته است. خازن موتور یک خازن الکتریکی است که جریان را به یک یا چند  سیم پیچ موتور القایی AC تک فاز تغییر می دهد تا یک میدان چرخشی مغناطیسی ایجاد کند. در این مقاله به انواع خازن پمپ کفکش میپردازیم و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

انواع خازن پمپ کفکش
  1. خازن راه انداز (خازن استارت)
  2. خازن دائم

واحد اندازه گیری خازن ها میکرو فاراد می باشد. اما در گذشته این واحد به صورت های MFD و mfd نیز استفاده می شدند. خازن موتور ها معمولا در سیستم های زیر استفاده می شود:

  • سیستم های تهویه مطبوع
  • پمپ های آبگرمکن
  • جکوزی
  • گیت های برفی
  • فن های بزرگ
  • کوره های حرارتی

خازن های دائم دو گانه در برخی از واحد های تهویه مطبوع و کمپرسور برای تقویت هر دوی فن و موتور کمپرسور استفاده می شود.

خازن راه انداز

خازن راه انداز و یا خازن استارت به طور مختصری گشتاور شروع موتور را افزایش می دهد. در نتیجه به موتور اجازه می دهد که موتور به سرعت چرخانده و خاموش شود. یک خازن راه انداز به اندازه کافی طولانی در مدار باقی می ماند تا به سرعت از پیش تعیین شده برسد که معمولا حدود ۰.۷۵% سرعت کامل  است.

سپس غالبا توسط سوئیچ سانتریفیوژ با آن سرعت از مدار خارج می شود. پس از خارج شدن خازن راه انداز از مدار، موتور با خازن دائم با کارآمدی بیشتری کار می کند. اگر سوئیچ سانتریفیوژ خراب شده باشد، موتور به درستی کار نخواهد کرد.

اگر سوئیج همیشه “باز” باشد، خازن استارت بخشی از مدار نمی شود و بنابراین از روشن کردن موتور جلوگیری می کند.

اگر سوئیچ همواره “بسته” باشد، خازن استارت همیشه فعال می باشد، در نتیجه باعث از بین رفتن خارن می شود.

اگر موتور شروع به کار نکند، به مراتب احتمال خراب یودن خازن بیشتر از سوئیچ است. خازن های راه انداز ظرفیتی بین ۵۰ تا ۴۰۰ میکرو فاراد و ولتاژی بین ۱۲۵ تا ۲۵۰ ولت دارد.

خازن دائم

برخی از موتور های الکتریکی AC تک فاز نیاز به “خازن دائم” برای ایجاد انرژی در سیم پیچ فاز دوم (کویل کمکی) جهت ایجاد میدان مغناطیسی چرخشی در زمانی که موتور در حال اجراست، دارند. خازن های دائم جهت کار مداوم در حین کار موتور طراحی شده اند، به همین دلیل از خازن های الکترولیتی استفاده نمی شوند و از خازن های پلیمری با اتلاف کم استفاده می شود.

جنس خازن های دائم اغلب از پلی پروپیلن (کاغذ متالیزه) و در تمامی مدتی که موتور کار می کند، این خازن نیز کار می کند. خازن های دائم در محدوده ظرفیت ۱.۵ تا ۱۰۰ میکرو فاراد و محدوده ولتاژ ۳۷۰ ولت تا ۴۴۰ ولت موجود می باشد.

اگر مقدار ظرفیت اشتباهی از خازن نصب شده باشد، موجب ایجاد  میدان مغناطیسی ناهمواری در اطراف روتور می شود. این نقاط ناهموار باعث ایجاد چرخش  بی قاعده روتور مخصوصا در زیر بار می شود. این اختلال در چرخش روتور موجب پدیده های زیر می شود:

  • پر سر و صدا کردن موتور
  • افزایش مصرف انرژی
  • افت کارایی
  • گرمای بیش از حد موتور

خازن دائم دوگانه

خازن دائم دوگانه از دو موتور الکتریکی پشتیبانی می کند.  همانند یک تهویه مطبوع بزرگ و یک پمپ گرمایشی، و یا یک فن موتور و یک کمپرسور موتور. هم چنین این مورد فضای فیزیکی کمتری را با ترکیب دو خازن در یک خازن اشغال می کند.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

قیمت  و خرید انواع پمپ کف کش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *