مطالب آموزشی

قیمت پمپ لجن کش استخری

 از انواع پمپ، نوع لجن‌کش است. این پمپ برای انتقال آب که ناخالصی دارد استفاده می‌شود. برعکس پمپ کفکش که برای انتقال آب تمیز استفاده می‌شود، نوع لجن‌کش برای انتقال آب فاضلاب یا لجن استفاده می‌شود.. جهت آشنایی بیشتر با پمپ لجن کش و کاربرد پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ لجن کش و پمپ کفکش و انواع آن با صنایع پمپ سازی ملل  تماس حاصل فرمایید.

انواع پمپ لجنکش 

پمپ های لجنکش در مدل‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود که شاخص‌ترین آن عبارت است از:

  • پمپ لجن‌کش فلوتردار
  • پمپ لجنکش بدون فلوتر

فلوتر به معنای قطع‌کن است و زمانی که از پمپ لجن‌کش فلوتردار صحبت می‌شود منظور آن است که اگر سطح آب از حد خاصی کمتر شد، پمپ به طور خودکار روشن‌ شده و انتقال آب رخ می‌دهد.

یکی دیگر از تقسیم‌بندی‌های پمپ لجن‌کش تعداد فاز پمپ است. پمپ لجن‌کش به دو گروه تک‌فاز و سه‌فاز تقسیم می‌شود که پمپ تک‌فاز به طور معمول از توان کمتری نسبت به پمپ سه‌فاز برخوردار است و برای همین برای استخر یا حوضچه‌هایی استفاده می‎شود که میزان آبدهی بالا نیاز ندارد. به ‌طور معمول قیمت پمپ لجن کش تک‌فاز ارزان‌تر از نوع سه‌فاز است.

قیمت پمپ های لجنکش استخری 

قیمت خرید انواع پمپ لجنکش به موارد زیر بستگی دارد:

جنس بدنه

ازآنجاکه پمپ لجن‌کش استخری یک پمپ مستغرق است، برای همین این نوع از پمپ برخورد زیادی با آب و رطوبت خواهد داشت که همین عامل موجب خوردگی بدنه پمپ می‌شود؛ لذا جنس بدنه پمپ عامل مهم در قیمت لجن‌کش است. مثلاً پمپی که جنس بدنه آن استیل است و در برابر رطوبت کمتر دچار خوردگی می‌شود، قیمت گران‌تری نسبت به پمپ چدنی دارد.

پمپ لجن کش تمام استیل ۳۱۶ ملل هم پمپی ۲ اینچی ولی با میزان آبدهی ۹۰۰ لیتر در هر دقیقه می باشد .این پمپ  از فولاد ضد زنگ با استاندارد AISI 316 یا استنلس استیل ۳۱۶ تولید شده است.

توان پمپ

هرچه توان پمپ بیشتر باشد، قیمت پمپ نیز بالاتر خواهد بود. توان پمپ های لجنکش پمپ ملل ۲-۹.۲ کیلووات می باشد.

مقدار فاز پمپ

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت لجن کش استخر، تعداد فاز پمپ است. پمپ لجن‌کش سه‌فاز به دلیل توان ورودی بالاتر گران‌تر از نوع تک‌فاز خواهد بود. به‌ طورکلی پمپ لجنکش سه‌فاز برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود یا برای استخرهای بزرگ که نیاز به دبی خروجی بالای آب است.

پمپ های لجنکش تولید شده در پمپ ملل از دو نوع سه فاز در مدل های ML07 , ML06 و تک فاز در مدل های ML01 , ML02 , ML03 , ML04 , ML05 می باشند.

میزان انتقال آب

در پمپ لجن‌کش باید آب به طور عمودی از استخر بیرون برود. یکی از مواردی که میزان دبی پمپ را بالا می‌برد، هد مکانیکی است. هرچه هد پمپ آب لجن‌کش قوی‌تر است، میزان ارتفاعی که آب به شکل عمود بالا می‌رود بیشتر خواهد بود. متخصصان رابطه بین هد و توان پمپ را نسبت مستقیم فرض کرده‌اند. البته لازم به ذکر است که میزان انتقال آب علاوه بر هد پمپ به عوامل دیگری مثل دمای آب، فشار بخار مایع و ارتفاع استاتیکی بستگی دارد.

در زمان خرید پمپ لجن‌کش باید به دبی آب نیز توجه داشت.دبی آب در پمپ‌های مختلف متفاوت است. به طور معمول کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی یک نمودار انتقال آب یا میزان دبی مخصوص به خود دارند که گویای میزان انتقال آب به شکل عمودی است.

 پمپ های لجن کش شرکت پمپ ملل با حجم خروجی ۴۰۰ تا ۹۰۰ لیتر در دقیقه آبدهی در ارتفاع های (هد) ۲۵ متر را فراهم می کنند.برای اطلاع از جزییات بیشتر به قسمت محصولات سایت ما مراجعه فرمایید.

کارخانه صنایع پمپ ملل : استان تهران، جاده ساوه، سه را ه آدران، نبش خیابان شهدای هفت تیر پلاک ۵۳ می باشد.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *