مطالب آموزشی

کاربرد هد پمپاژ پمپ های لجن کش و کف کش

پمپ ملل تولید و فروش انواع پمپ کفکش و لجن کش

هد پمپاژ چیست و چه کاربردی در انواع پمپ دارد؟

پمپ کف کش در اصل نوعی پمپ آب است که وظیفه مکش آب از سطح زیرین پمپ و افزایش فشار و در نتیجه آن، پمپاژ آب به ارتفاع بالاتر را داراست.پمپ ملل تولید و فروش انواع پمپ کفکش و لجن کش به همراه آموزش مشخصات فنی،هد پمپاژ، نصب و تعمیر و سرویس پمپ.جهت اطلاع از قیمت با ما در تماس باشید.

 

جهت انتخاب هوشمندانه پمپ آب نیازمند به دست آوردن سه مولفه می باشیم که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد:

  1. هد (ارتفاع پمپاژ) که با نماد (H) نمایش داده می شود
  2. دبی (میزان آبدهی) که با نماد (Q) نمایش داده می شود
  3. نوع کاربری پمپ آب
پمپ کف کش

جهت درک بهتر مولفه های هد و دبی را مختصرا شرح می دهیم و سپس به ادامه مطلب می پردازیم:

هد پمپاژ چیست؟

برای ارسال مایع با نرخ مشخص از نقطه ای به نقطه ای دیگر در داخل سیستم به فشار نیاز است، این فشار باید به اندازه ای باشد که بتواند بر مقاومت سیستم غلبه کند که به آن هد می گویند.

هد کل برابر با مجموع هدهای استاتیکی و فشاری و هدهای مقاومت سیستم شامل هد اصطکاکی و سرعتی می باشد. منظور از هد استاتیکی اختلاف ارتفاع مبدا تا مقصد است که خود به دو نوع تقسیم می شود.

 

۱- هد استاتیکی مکش:

منظور از هد استاتیکی مکش همان فاصله سطح مایع تا ورودی پمپ می باشد که اگر مایع در ارتفاع بالاتر از ورودی پمپ قرار گرفته باشد (suction head) مکش مثبت می باشد و اگر سطح مایع پایین تر از ورودی پمپ قرار گرفته باشد (suction head) مکش منفی می باشد.

مشخصات پمپ-سرویس پمپ

 در حالت دوم اگر سطح سیال پایین تر از ورودی پمپ (به عبارتی مکش پمپ منفی) باشد امکان بروز پدیده کاویتاسیون افزایش می یابد که در این صورت باعث صدمات جدی به پروانه ها و یا به کاسه پمپ می شود که در مقالات بعدی پدیده کاویتاسیون و راه های پیشگیری از بروز کاویتاسیون را توضیح خواهیم داد.

۲- هد استاتیکی دهش (Dischargehed):

منظور از هد استاتیکی دهش همان فاصله و ارتفاع عمودی از مرکز پمپ تا مقصد انتقال مایع می باشد.

هدپمپاژ پمپ کفکش

منظور از هد فشاری چیست؟

فشاری است در سیستم که پمپ باید بر آن غلبه کند. برای مثال دیگ های بخار که در آن پمپ باید بتواند بر فشار داخل بویلر غلبه کند به همین خاطر در دیگ های بخار از پمپ های طبقاتی عمودی استفاده میشود.

پمپ کف کش

منظور از هد مقاومت در سیستم چیست؟

همانطور که در طرح سوال پیداست منظور از هد مقاومت در سیستم همان افت فشار در اثر گذرآب و برخورد با جداره لوله ها و شیرآلات در سیستم است که اصطلاحا به آن هد اصطکاکی یا افت هد دینامیکی نیز می گویند که مقدار و میزان افت فشار وابسته به جنس لوله، طبیعت مایع، تعداد زانوها و شیرآلات بستگی دارد.

پمپ ملل تولید و فروش انواع پمپ کفکش و لجن کش به همراه آموزش مشخصات فنی،هد پمپاژ، نصب و تعمیر و سرویس پمپ.

هدپمپاژ پمپ کفکش

پمپ ملل

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کفکش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کفکش و پمپ لجنکش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

https://eitaa.com/pumpmelal

https://ble.ir/join/MTZkNGI3Nm

https://rubika.ir/pumpmelal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *